dimarts, 14 de juny del 2011

Excursió al Museu Marítim de Barcelona


















Català

Avui hem anat d'excursió al museu marítim de Barcelona. A l'institut, ens ha vingut a buscar un autobús molt "xulo" de dos plantes.
Un cop allà ens hem esperat fora del museu i hem esmorzat. Quan hem entrat ens han dividit en tres grups i hem començat ha fer les tres activitats que tenien preparades els "monitors" del museu.
Els dels grups de l'1 al 5 hem estat els primers en entrar i hem començat fent una activitat-taller. En aquest taller l'Ari ens ha explicat una mica el primer viatge de Colom, ens ha parlat de les espècies, dels antics instruments de navegació, dels vaixells de Colom,etc. Després hem anat al "planetari", abans d'entrar-hi l'Isaac ens ha parlat sobre la latitud, la longitud... Quan hem entrat dins hem pogut entendre el que ens havia explicat molt millor, ja que era més fàcil imaginar-s'ho veient-ho. Ens ha explicat com trobar l'estrella polar, com orientar-nos veient el Sol, també ens ha parlat sobre algunes constel·lacions, etc. A l'última activitat, la Mireia ens ha parlat sobre els vaixells a partir del segle XIX. Primer ens ha parlat de les maletes que tenien les diferents classes socials, després ens ha ensenyat un mapa que es conegut com l'atles català, ens ha parlat dels transatlàntics, de les galeres...
Ha sigut una excursió entretinguda i didáctica.


Español

Hoy hemos ido de excursión al museo marítimo de Barcelona. En el instituto, nos ha recogido un autobús muy chulo de dos plantas.
Una vez allí nos hemos esperado fuera del museo y hemos almorzado. Quando hemos entrado nos han dividido en tres grupos y hemos empezado ha hacer las tres actividades que tenian preparadas los monitores del museo.
Los de los grupos del 1 al 5 hemos sido los primeros en entrar y hemos empezado haciendo una actividad-taller. En este taller Ari nos ha explicado un poco el primer viaje de Colon, nos ha hablado de las especias, de los antiguos instrumentos de navegación, de los barcos de Colon...Después hemos ido al planetario, antes de entrar Isaac nos ha hablado sobre la latitud, la longitud... Quando hemos entrado dentro hemos podido entender lo que nos había explicado mucho mejor, ya que era más fácil imaginárselo viéndolo. Nos ha explicado cómo encontrar la estrella polar, cómo orientarnos viendo el Sol, también nos ha hablado de algunas constelaciones. En la última actividad Mireia nos ha hablado de los barcos a partir del siglo XIX. Primero nos ha hablado de las maletas que tenian las diferentes clases sociales, luego nos ha ensenyado un mapa que es conocido como el atlas catalán, nos ha hablado de los transatlánticos, las galeras...
Ha sido una excursión entretenida y didáctica.


Français


English

Today we went to the maritim museum of Barcelona.